Podstawowe zadania

(Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Kamieniu Krajeńskim, § 14)

  1. Kierowanie Urzędem i bieżącymi sprawami Gminy,
  2. Reprezentowanie Gminy i Urzędu na zewnątrz oraz prowadzenie negocjacji w sprawach     dotyczących Gminy.
  3. Wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej oraz upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania decyzji z upoważnienia Burmistrza.
  4. Podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem Gminy oraz upoważnienie Sekretarza Gminy do załatwiania tych spraw na czas swojej nieobecności.
  5. Podejmowanie innych decyzji nie należących do kompetencji Rady Miejskiej oraz podpisywanie pism i dokumentów wychodzących z Urzędu.
  6. Nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i samorządowej oraz utrzymywanie kontaktów z organami tych administracji.
  7. Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami organizacyjnymi, pracownikami oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy.
  8. Ogłaszanie uchwał Gminy i innych aktów, gdy obowiązek ogłoszenia wynika z przepisów prawa.
  9. Wykonywanie zadań szefa Obrony Cywilnej.
  10. Organizowanie akcji ratunkowych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof.
  11. Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy w  stosunku do pracowników Urzędu Miejskiego i kierowników jednostek organizacyjnych.
  12. Nadawanie zakresów czynności i odpowiedzialności podległych pracowników.
  13. Przedkładanie Wojewodzie uchwał Rady Miejskiej.
  14. Składanie Radzie wyjaśnień na złożone pytania i interpelacje radnych.
  15. Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością Sekretarza, Skarbnika, Kierowników Referatów, Radcy Prawnego oraz pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych.S
  16. Sprawowanie zwierzchniego nadzoru nad jadnostkami oragnizacyjnymi.
  17. Wykonywanie innych czynności zastrzeżonych do jego kompetencji przepisami prawa.

 

Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
(Statut Gminy Kamień Krajeński § 55, ust.2)

  1. Przedkładanie wniosków Przewodniczącemu Rady o zwołanie sesji.
  2. Wydawanie przepisów porządkowych w przypadkach nie cierpiących zwłoki.
  3. Współdziałanie w interesie Gminy z instytucjami działającymi na jej terenie.
  4. Udzielenie pełnomocnictw kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy do jednoosobowego działania w zakresie wskazanym w tym pełnomocnictwie.
  5. Składanie informacji na sesjach Rady o działalności w okresie między sesjami.
  6. Ustalanie regulaminów  przetargów publicznych i powoływanie komisji przetargowych oraz dokonywanie ocen ich pracy.
  7. Ustalanie zakresu spraw, których wykonywanie może być powierzone przez Burmistrza Sekretarzowi Gminy.
  8. Dokonywanie okresowych ocen pracy kierowników poszczególnych referatów i samodzielnych stanowisk pracy oraz kierowników jednostek organizacyjnych pozostającym w strukturze gminy.
  9. Dokonywanie kwartalnych analiz i ocen realizacji budżetu Gminy.
  10. Dokonywanie kwartalnych analiz i ocen funkcjonowania kontroli    wewnętrznych i zewnętrznych, organizowanych i prowadzonych przez Sekretarza, Skarbnika.
  11. Analiza i kontrola sposobu wykorzystania środków budżetowych   gminy przyznanych przez Radę jednostkom organizacyjnym pozostającym w strukturze gminy oraz podmiotom pozostającym poza tą strukturą.

 


Wytworzył: administrator (11 listopada 2003)
Opublikował: Administrator (11 listopada 2003, 19:43:38)

Ostatnia zmiana: Administrator (14 kwietnia 2011, 10:13:16)
Zmieniono: zmiana treści

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 4708

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij